Remarketing / retargeting behawioralny to technika marketingu internetowego polegająca na ponownym zaangażowaniu użytkownika, który już raz odwiedził witrynę internetową, ale nie dokonał na niej pożądanego działania (np. zakupu) . To nowa i niezwykle skuteczna metoda komunikacji oparta na personalizacji przekazu. W związku z tym, że znana jest historia zachowań użytkownika na stronie (np. oglądane produkty, miejsce opuszczenia witryny) istnieje możliwość skierowania do niego precyzyjnie dobranego przekazu, który w znaczący sposób zwiększy motywację do dokończenia transakcji.
Biznesy internetowe wydają ogromne sumy na przyciągnięcie użytkowników do strony i … modlą się, aby Ci dokonali zakupu, tymczasem… zaledwie średnio 2% odwiedzających dokonuje transakcji! To znaczy, iż ponad 98% osób odchodzi ze strony bez dokonania zakupu. To ogromny potencjał (ilościowy i wartościowy), który warto, a nawet trzeba wykorzystać. Dzięki remarketingowi można ponownie zaangażować w interakcje internautów będących w trakcie podejmowania decyzji zakupowych. We Wrocławiu zauważyliśmy, że remarketing szczególnie sprawdza się tam, gdzie decyzja zakupowa rozłożona jest w czasie.
Jak to zrobić? Dwie najpopularniejsze formy retargetingu to remarketing w sieci oraz e-mail remarketing. Każda z tych form na swoją własną specyfikę i charakteryzuje się nieco inną techniką komunikacji. Jednak remarketing z Google Adwords wydaje się nieść większe korzyści. Dlaczego? Ponieważ możemy łatwo kontrolować swoje działania marketingowe. Możemy dopasowywać je do zmieniających się trendów oraz w prosty i wygodny sposób mieć dostęp do cennych statystyk. Remarketing z Google to korzyść dla każdego.
Dzięki remarketingowi nadal można wysyłać komunikaty marketingowe do potencjalnych klientów, nawet jeśli opuścili oni stronę! Co więcej, dopiero teraz komunikaty te mogą być na prawdę spersonalizowane i dostosowane do indywidualnych motywacji użytkownika. Warto z tego skorzystać, gdyż zarządzanie komunikacją z przyszłymi, potencjalnymi klientami przynosi wymiernie efekty w postaci zwiększenia konwersji.