Czasami firma potrzebuje zdobywać nowe zagraniczne rynki i wtedy świetnym narzędziem promocyjnym może okazać się kampania Adwords.
Określenie rynku docelowego
Przygotowanie kampanii Adwords w celu promocji biznesu na rynkach zagranicznych wymaga znacznie więcej pracy i wysiłku niż tworzenie kampanii reklamującej usługi lub produkty na polskich stronach internetowych czy też w wyszukiwarce Google.pl. Pierwszą czynnością jest wybranie rynków zagranicznych, które nas rzeczywiście interesują. Platforma Adwords pozwala reklamować się na wszystkich kontynentach w obszarze ponad 200 różnych państwa co daje niezwykle szerokie możliwości promocji biznesu. Należy jednak pamiętać czy aby na pewno chcemy pozyskiwać nowe zamówienia (klientów) z odległych zakątków świata, gdyż np. ewentualne koszty przesyłki mogą być niezwykle wysokie i wtedy handel stanie się całkowicie nieopłacalny. Gdy już mamy ustalone docelowe państwa wówczas rozpoczynamy ustawienie parametrów kampanii.
Ustawienia kampanii
Na początku należy zaprojektować odpowiednią strukturę konta z podziałem na poszczególne grupy reklamowe odpowiadającym konkretnych produktom (usługom). Im bardziej precyzyjna grupa reklamowa tym stosunek kliknięć do wyświetleń reklam będzie wyższy więc i CTR będzie wyższa co pozwoli nam na wyższy wynik jakości i ostatecznie niższą średnią stawkę za kliknięcie CPC. Należy pamiętać także, aby ustawiona strona docelowa, była w tym samym języku co treść reklam. Następnym krokiem jest zdefiniowanie interesujących nas słów kluczowych. Tutaj także potrzebujemy pomocy kogoś, kto biegle posługuje się językiem obcym, aby reklamować się tylko i wyłącznie na frazy dla nas wartościowe. Im bardziej precyzyjne frazy i większa ich liczba tym lepiej, gdyż wtedy możemy obniżać stawki CPC, aby pozyskać większą liczbę klientów (zamówień) najmniejszym kosztem. Przy wyborze słów kluczowych najlepiej kierować się znanym narzędziem Google a mianowicie „Narzędzie propozycji słów kluczowych”, dzięki czemu mamy pewność, że dobieramy tylko takie słowa, które są wyszukiwane przez użytkowników. Bardzo istotną sprawą jest wyszukanie stron docelowych, na których to maja się wyświetlać reklamy. W tym przypadku można użyć innego narzędzia, czyli Google AdPlanner (wyszukiwanie stron docelowych). Średnie stawki CPC dla stron zagranicznych są zdecydowanie wyższe niż w Polsce i należy mieć to na uwadze. Przykładowo w Szwecji i Norwegii słowa kluczowe odnoszące się do outsourcingu projektów IT oscylują w kwocie 12-16 zł za pojedyncze kliknięcie. Wykorzystując zdobyte doświadczenie oraz różne strategie można z biegiem czasu skutecznie obniżyć średnie stawki CPC.
Zawsze zalecamy korzystanie z agencji interaktywnych mających duże doświadczenie w prowadzeniu kampanii za granicą, gdyż tylko w taki sposób można uzyskać dobry efekt zainwestowanych środków.