Ostatnimi czasy coraz bardzie popularną formą promocji staje się reklama na największym portalu społecznościowym – Facebooku, którego założycielem jest znany wszystkim Mark Zuckerberg.
Prostota
Jedną z dużych zalet korzystania z systemy reklamowego na portalu Facebook jest niezwykle prosta obsługa własnej kampanii online. Mając skonfigurowane płatności (płatność kartą kredytową lub poprzez PayPal) możemy zaledwie w ciągu kilku godzin aktywować kampanię i czekać na pierwsze wejścia zainteresowanych. Cały interfejs użytkowania jest bardzo prosty i poznanie go nie stanowi większego problemu (mniej opcji i parametrów do ustawiania niż w Google Adwords). Jedynym większym minusem są częściowo przetłumaczone materiały i FAQ dotyczący obsługi konta – większość jest jeszcze w języku angielskim. W krótkim czasie powinniśmy się jednak doczekać pełne polskiego wsparcia, gdyż firma z Ameryki otwiera swoje przedstawicielstwo w naszej stolicy.
Zaawansowane targetowanie
Największą zaletą jednak korzystania z reklam na Facebooku są zaawansowane możliwości targetowania (dotarcia do interesującej nas grupy docelowej). W pierwszym kroku określamy na jaki teren geograficzny chcemy kierować naszą reklamę – czy interesuje nas cały świat, pojedynczy kraj, a może tylko jedno województwo. W drugim kroku określamy wiek i płeć odbiorców naszej reklamy gdyż może się zdarzy, że chcemy np., dotrzeć tylko do kobiet w wieku 18-25 lat. Kolejną i chyba najciekawszą opcją selekcji naszej grupy docelowej są „zainteresowania” użytkowników portalu. Właśnie ten element daje nam największe pole do działania, gdyż możemy niezwykle precyzyjnie dotrzeć do osób, które z dużym prawdopodobieństwem mogą zostać naszymi klientami. Jeśli prowadzimy sklep z drogą biżuterią to możemy zaznaczyć, że interesują nas tylko i wyłącznie właściciele przedsiębiorstw. Gdy natomiast nasz biznes to klub fitness wtedy kierujemy reklamę do osób lubiących zajęcia fitness i sport. Połączenie dwóch czynników, czyli dużej liczby osób na Facebook’u oraz precyzyjnego dotarcia do nich poprzez szereg kryteriów czyni reklamę niezwykle atrakcyjną.